Adaptační kurz pro primy - Jedlová 2012
Ke zdaru adaptačního kurzu přispěl významně i finanční příspěvek MŠMT, které podpořilo náš projekt Spolu a zdravě.
Kurz byl určen pro naše primány:
PA: 3. -5. 9. 2012 – 29 žáků + TU
PB, PC: 5. 7. 9. 2012 – 60 žáků + 2 TU
Celkem se výcviku zúčastnilo 99% žáků se svými třídními učitelkami: Mgr. Janou Vízkovou, Mgr. Michaelou Sochovou, RNDr. Dagmar Dolejší
Vedoucí kurzu: Mgr. Iva Čeloudová – metodička prevence
Vedení aktivit: Mgr. Jiří Sixta
Metodická pomoc: Mgr. Michaela Sochová – výchovná poradkyně
Celkové hodnocení výcviku žáky:
evaluaci provedli všichni tj. 89 žáků, z toho známkou 1 až 1-: 69 žáků = 77,5%
známkou 2: 20 žáků = 22,5%
K jednotlivým otázkám:
a) Co jsem se naučil/a:
· Pracovat v týmu, spolupracovat
· Vycházet s lidmi
· Lépe si rozumět se třídou
· Nové hry
· Důvěřovat ostatním
· Využívat ostatní lidi k prospěchu celého kolektivu
· Věřit druhým
· Že první dojem nic neznamená
· Naslouchat ostatním, i těm menším a méně hlasitým
· Jména svých spolužáků
· Že je super, když všichni spolupracují
· Nebát se mluvit
· Trochu důvěry k ostatním
· Nesoudit každého podle toho jak vypadá
· Myslet pro celou skupinu
· Že je fajn být v dobrém kolektivu
· Lépe poznat p. profesorku třídní
· Že si mám víc věřit
· Pracovat v týmu, prosazovat se
· Že kolektiv je silnější než jednotlivec
b) Co jsem se dozvěděl/a o) o druhých/o sobě):
· Že jsou všichni kámoši
· Že nejsem moc flexibilní
· Že mám ve třídě fajn lidi a že si těch 6 let docela užijeme
· Trochu povahy
· Že se dá se všemi dobře popovídat
· Jací jsou spolužáci mimo stres ze školy
· Záliby spolužáků, jak žijí, co mají rádi, jakou hudbu poslouchají
· Že jsou příjemný a milý
· Že je s nimi legrace
· Že se dobře dostávám do kolektivu, když jsem milá na spolužáky, tak oni milí na mě
· Že všem můžu důvěřovat
· Že jsme třída příjemná a nekonfliktní, že si rozumíme
· Že budeme dobře spolupracovat
· Skvělá parta jak holky, tak kluci
· Že jsou ve třídě dobří lidé
· Jsou to dobří kamarádi a mohu se na ně spolehnout
· Že náš kolektiv bude fungovat a všichni jsou takový vyspělejší
· Že je každý originální, přátelský, že jsou fajn a každý má nějaké své tajemství
· Že jsme třída, která drží spolu
· Poprvé v životě se mnou normálně komunikovali kluci
· Někteří mají dobré nápady, někteří rádi organizují, všichni jsou chytří a kamarádští
c) Co se mi líbilo:
· Týmové hry
· Všechny aktivity, zapojení všech
· Že jsme při hrách urychlili navázání vztahů
· Že jsme měli vždycky jiné skupiny a že jsme tak měli možnost poznat větší skupinu, důvěra vedoucích
· Že jsme měli pořád co dělat a nenudili jsme se
· Rád jsem poznal ostatní
· Věci okolo důvěry
· Nejlepší byl úterní večer se svíčkami, kdy jsme si říkali kladné vlastnosti, přesvědčila jsem se, že každého jde za něco pochválit a všichni do třídy patříme
· Všechno, hlavně noví kamarádi
· Že když chceme, dokážeme se spojit
· Program – byl promyšlený do detailů
· Sranda na pokoji
· Že jsem se o ostatních dozvěděla jejich zájmy a že jsme se tím pádem víc skamarádili
· Chování lidí v kolektivu
d) Co bych na programu zlepšil/a:
· Trochu více volného času
· Delší večerky
· Abychom nemuseli tolik běhat po kopcích
· Zařadit diskotéku
· Nic, všechno bylo fajn
· Méně psaní
· Víc her na důvěru
· Delší kurz
· Jídlo
Na závěr žáci sdělovali:
· Jsem ráda, že jsem jela a poznala nový fajn lidi
· Moc děkuji Jirkovi a p. profesorkám za skvělý program
· Jsem ráda, že jsme se seznámili, protože kdybychom zůstali ve škole, tak se toho o sobě tolik nedozvíme
· Jirka to skvěle zorganizoval
· Že moc děkuji, užila jsem si to
· Pokračujte stále tak skvěle
· Bylo to perfektní
· Jsem rád, že se kurz uskutečnil
· Dík za krásné 3 dny
· Byl moc pěkně vymyšlený kurz
· Jsem rád, že jsem tu mohl být
· Očekávala jsem od toho mnohem míň, a tak jsem byla příjemně překvapená